Medryttar/foderhästar?!

Vad tycker jag igentligen är en lämplig ålder till att få en medryttarhäst/foderhäst?
 
Jo, jag tycker att det är lagom att få en medryttarhäst när man är ca 12 år. Det beror ju på också hur mycket man har ridit. Men vi säger att du har ridit i 3-4 år då, och du är en erfaren ryttare! Ska du inte då kunna få en medryttarhäst?
Visst så beror ju det på vad dina föreldrar tycker men, JAG tycker iallafall att det är en lämplig ålder.
För då är man så pass ansvarsfull och mogen så man kan ta hand om en häst några dagar i veckan, där de oftast finns folk runt omkring.
 
Foderhäst då?
Med foderhäst så tycker faktiskt jag att man ska vänta med tills man är ca 14-15 år. För där är de jätte mycket ansvar och värkligen jätte mycket att hålla reda på.
Där har du ju en häst varje dag. Så du sågott som äger den. Och då ska du ju mata rida och planera själv. Visst så ger ju ägaren ett mat shema och så, och på hur ägaren kanske tycker att du ska rida och så. Men det är ju värkligen inte lika lätt som med en medryttarhäst. Så det tycker jag iallafall att man gott och väl kan vänta med tills man är 14-15.
 
Sen beror de ju också på vad dina föreldrar tycker. Och om dom är hästvana eller har hästar själva så är de ju klart att man kanske får häst/medryttarhäst/foderhäst före.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0